PODIJELI

Zagrebački tramvaj, jedan od najprepoznatljivijih simbola grada, u posljednjih 128 godina, koliko postoje prve tramvajske tračnice u Zagrebu, mijenjao se više puta. Danas se nitko, pa čak ni vozači, ne može u potpunosti složiti koji je pak model najbolji. Dok neki ZET-ovi vozači više vole stare mašine, drugi smatraju da nema boljega na tračnicama od NT 2200 koji svi jednostavno zovu Novi.

Za vozača Ivu Antunovića nema dvojbe. Najbolji tramvaj koji je on vozio bio je GT6 Mannheimer, poznat po nadimcima Genšer i Švabo. – Genšer je zakon i nema boljega. Ovaj najnoviji sličan je Genšeru, s time da je mnogo teži i malo duži pa je i zaustavni put malo kompliciraniji. Jedno vrijeme novi se često kvario, ali su u međuvremenu otklonili sve dječje bolesti pa sad to više nije tako – rekao nam je Antunović dok se pripremao da krene s okretišta Črnomerec u modelu tramvaja ČKD Tatra T4, koji zaposlenici ZET-a od milja zovu Čeh. – E, našega je Čeha pregazilo vrijeme. Bio je dobar tramvaj, ali godine su učinile svoje – smatra Antunović.

S druge strane, ZET-ova vozača s 20 godina iskustva Alana Pavlovića najviše je impresionirao novi tramvaj. – Mnogo ga je lakše voziti u usporedbi s, primjerice, Čehom. Njegove jedine mane su što troši više struje i teži je, ali zato može voziti više putnika – objašnjava Pavlović. Ima i vozača kojima su svi tramvaji jednaki, a među njima je i Danijel Antolić Mezin. – Evo, u svojih 20 godina u ZET-u sam vozio sve što Dubrava vozi. Iskreno, nemam neke omiljene. Ako dobro vozite, sve dođe na isto i svi se podjednako kvare, nema pravila – kaže Antolić Mezin.

Simpatična ironija svakako je bila kad je u Biku, starom modelu Đuro Đaković 201 s Črnomerca kretao Željko Krakić, jedan od vozača kojemu najviše leži NT 2200. – Vozio sam ih sve i nema tu rasprave. Novi je klimatiziran, ima dobre kočnice, jake motore… Dobro kreće, dobro staje, ima prostranu kabinu – rekao je Krakić. Ipak, pohvalio je Bika kao mašinu na koju se, uz novi, najviše može osloniti. – I ovaj fino ide, dobro koči. Koliko je star, dobar je. Bio je malo kompliciraniji kad je imao dvije prikolice, ali to su neka druga vremena. S jednom prikolicom jedan je od pouzdanijih. No, ne može se mjeriti s NT-om. Taj je najpouzdaniji – zaključio je Krakić.

Novi tramvaj rekorder po kvarovima

Iako su vozači zadovoljni novim tramvajem, oni koji ih održavaju pričaju potpuno drugu priču. – Najviše se kvari NT 2200. Kad mu se spusti hidraulika, zna se dogoditi da struže po pločniku. Na Ljubljanici ih na popravak dođe tri do četiri dnevno. Njih Končar održava i obično se ti kvarovi riješe isti dan, no imali smo svakakvih slučajeva – rekao je jedan djelatnik ZET-a.

Također, otkrio je kako je jedan tramvaj iz serije NT 2200 ušao u anale, ali ne po dobru. – Bio je jedan novi, mislim da mu je broj bio 2202. Taj je bio na popravku više od tri mjeseca. Mislim da drži rekord, oko 117 dana nisu mogli riješiti kvar. Ali eto, našli su što je bilo i sad je opet u prometu – otkrio nam je djelatnik.
S druge strane, pohvalio je stare tramvaje koje je proizveo Đuro Đaković. – Od ovih koji sada voze, najbolji su Đurini. Bik i 101 najmanje se kvare. A i kad se pokvare, to se lako riješi. A i kolege vozači kažu da su dobri – zaključio je ZET-ovac.

PODIJELI