PODIJELI

Nakon što je redakcija Zagrebačkog lista na svojoj službenoj stranici na Facebooku pitala građane za njihova iskustva s Hrvatskom poštom u Zagrebu, naš profil zasut je uglavnom pritužbama na rad te državne tvrtke.

Kako se vidi iz komentara, najčešće zamjerke Zagrepčana su da im paketi iz inozemstva ili naručeni preko interneta jednostavno ne dolaze.

Tako je, primjerice, David Komadina dva puta naručivao istu stvar i do današnjega dana nije je dočekao. “U prosincu 2016. godine trebao sam dobiti paket naručen s eBaya. Uglavnom, nije došao. Međutim, u veljači ove godine naručio sam isti proizvod i još nije stigao”, napisao je Komadina.

Sličan komentar imala je i Biljana Pepo. “Paket poslan iz Engleske, nije preporučeno. Nikad paket nisam vidjela. Naša Pošta tvrdi da ništa nikad nije stiglo, kao i pošiljatelj u Engleskoj. Valjda je odletjelo u svemir”, komentira Biljana. S obzirom na to da je danas moguće pratiti pošiljke preko interneta, građani tvrde da se često događa da paket završi u zgradi Pošte, ali otamo ne ide nikud dalje. “Moj paket je 4. travnja stigao u Branimirovu i od tada se druži s njima, umjesto sa mnom”, komentirala je Jelena Gec.

U komentarima se tvrdi i da se nekim pošiljkama daje prioritet jer su pošiljatelji političke stranke. “Bitno da mi Bandićevo pismo isporuče redovito, a moja nova proljetna majica će, nadam se, za iduću sezonu biti ovdje”, napisao je Dino Karić. S druge strane, Ante Andrić komentirao je da se poštarima često ne da provjeravati ima li nekoga doma i penjati na viši kat pa zato samo ubace žutu ceduljicu, odnosno obavijest u sandučić da je paket stigao.

Ipak, neki građani imali su i ugodna iskustva te u svojim komentarima tvrde da sve ovisi o tome tko vam je poštar i kako se prema njemu ponašate. “Počastite poštara kavom, rakijom, pivom ili gemištom i paket će vam stići na adresu. Ako vas nema doma, nazvat će vas na mobitel i javiti da je paket kod njega pa ga pokupite u lokalnom dućanu”, tvrdi Martin Grgić. Svog poštara hvali i Andreja Galetić. “Ja imam zakon poštara. Nosi sve pakete i nosi ih sa sobom kad me nema. U povratku još svrati k nama”, navodi Galetić.

Međutim, kako je riječ o državnoj tvrtki, građani ipak očekuju jednak tretman i profesionalno odrađenu uslugu od svih djelatnika Pošte, a ne da njihova profesionalnost, među ostalim, ovisi i o tome što građanin ima u špajzi.
Poslali smo upit u Hrvatsku poštu da se očituju na kritike građana te da nam pojasne zašto paketi u metropoli ne stižu na vrijeme ili pak ne stižu uopće.

U Pošti prigovore građana mjere u – promilima

Kako odgovaraju iz Hrvatske pošte, za njih je riječ o zanemarivo malom broju prigovora. “Poštari Hrvatske pošte svakodnevno uručuju više od 20.000 paketa, ako u to ubrajamo i male pakete. Broj prigovora na dostavu voljeli bismo izraziti u postocima, ali je istina da je zapravo u promilima. Dakle, s obzirom na volumen koji prođe kroz naše sustave, prigovori su rijetki. Svaki osnovani prigovor korisnika Hrvatska pošta uvijek rješava u skladu s propisanim postupkom”, stoji u odgovoru Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte. Iako su rekli da se prigovori građana mogu mjeriti u promilima, na kraju su se okrenuli postocima.

“Nezavisna mjerenja kvalitete, prema zadnjem mjerenju, pokazuju da smo u dostavi svih pošiljaka koje dostavljamo u najčešćem roku koji se koristi (3 radna dana od dana preuzimanja pošiljke za daljnju dostavu) na 96,4 % u propisanim rokovima na području cijele RH. Također, na našem tržištu mi nismo jedini dostavljač. Posebice na paketnom tržištu već godinama imamo konkurenciju, a za sam paketni biznis imamo udjel od gotovo 20 %. Dogodi nam se i da korisnici pitaju za svoje pošiljke, a za koje se zna pokazati da uopće ne idu kroz naše tokove”, stoji u odgovoru Pošte.

Kad je riječ o paketima iz inozemstva, napominju kako oni nemaju kontrolu nad time koliko će paket dugo zapeti na carini. “Nije naodmet spomenuti, ako promatramo dolazni međunarodni promet, da u rokove dostave ne ulazi vrijeme koja pošiljka provede u postupku carinjenja, a koje je pod ingerencijom Ministarstva financija, a ne Hrvatske pošte. Dakle, ne može Hrvatska pošta odrediti što podliježe carinjenju i kolika je visina iznosa carinskih naknada – nismo ovlašteni za to”, odgovaraju iz Pošte. Također, napominju građanima da se s prigovorima uvijek mogu javiti u Sektor za korisnike.

PODIJELI