PODIJELI

Unikatni stolovi koje potpisuje brend WOODesign JM privukli su nam pažnju na Tjednu dizajna u Zagrebu pa smo odlučili otkriti kakva se priča krije iza tog hrvatskog proizvoda.

– Na putovanju u Tajlandu, u jednom restoranu vidio sam stol u kombinaciji drva i stakla. Svidjela mi se ta ideja te sam, nakon povratka u Zagreb, počeo istraživati. Trebalo mi je godinu dana da izradim prvi proizvod – otkrio je za Zagrebački list Jurica Mihovec.

Danas, osim stolova, Jurica izrađuje i daske za rezanje hrane, dizajnerske kutijice za prstenje, a radi i po narudžbama. – Oduvijek sam volio izrađivati stvari od drva, smatrao sam to hobijem – rekao je Jurica, koji je 2015. osnovao brend WOODesign JM.

Na Tjednu dizajna Zagreb prikazani su stolovi iz nove kolekcije, s naglaskom na motivima iz Hrvatske, odnosno rijeci Krki i otoku Hvaru. – Krenuo sam od Hvara jer je jedan od naših najpoznatijih otoka i jedna od najpopularnijih turističkih destinacija. I Hvar i rijeku Krku odabrao sam zato što želim da ovo postane hrvatski proizvod i hrvatski brend – izjavio je Jurica. Nakon odabira motiva, treba pronaći što sličniji komad drva koji će odgovarati obliku. Tim koji potpisuje WOODesign JM čine dva dizajnera i stolara, iako je tu i niz ljudi za koje Jurica kaže da su mu pomogli stati na noge. – Josip Miklec, Martin Horvatić i Stjepan Posavec uvelike su mi pomogli da ostvarim svoju ideju – komentira Jurica.

Za izradu jednog stola treba dvadesetak dana, a svi su proizvodi izrađeni od hrvatskog ili američkog oraha, dok se staklo naručuje. Brend se probio i na međunarodno tržište koje ga je objeručke prihvatilo, a stigle su i prve narudžbe. Izrađena je i linija stolova s motivima Dubaija, točnije staklo u obliku najskupljeg hotela na svijetu Burj Al Arab, te najvišeg nebodera Burj Khalifa. Kupci su još većinom inozemni, a Jurica dodaje kako će se na hrvatske motive orijentirati onoliko koliko mu to tržište dopusti. – Ako proizvodi s našim motivima budu dovoljno traženi, nema potrebe za drugim motivima – objašnjava.

Činjenica je da se danas unikatni rad ne cijeni kao prije. Strojevi su zamijenili manualni rad, a u velikim robnim kućama kao što su Ikea ili JYSK možete dobiti namještaj u omjeru niska cijena – niska kvaliteta. – Stolarska profesija zastarjelo je zanimanje koje, nažalost, izumire. Mi koristimo masiv, dok većina tvrtki koje izrađuju namještaj radi s jeftinijim materijalima koje režu, oblikuju i spajaju – objašnjava Jurica. U današnjem svijetu, u kojem je sve napravljeno na isti kalup, doista je teško biti jedinstven i pretočiti viziju u proizvod koji će se svidjeti potencijalnim kupcima. – U kombinaciji stakla i drva nudimo spoj modernog i tradicionalnog, koji dobro funkcionira, te pokušavamo prodati unikatan proizvod – zaključio je Jurica Mihovec.

PODIJELI