PODIJELI

Revoltirani činjenicom da stanari nemaju nikakvu prednost parkiranja te da je u prosjeku 50 posto parkirališnih mjesta u središtu grada rezervirano za veleposlanstva, sudove i policiju, ali i terase kafića, restorane i poduzeća, stanari bloka Gajeva – Berislavićeva – Preradovićeva – Hebrangova – Gundulićeva u ožujku su osnovali Udrugu za parkiranje automobila stanara Zagreb.

Zasad imaju 36 članova, na Facebooku 120 prijatelja, i pozivaju stanare koje muče isti problemi da im se pridruže.

Problem su i propisi koji dopuštaju institucijama da rezerviraju parkirališna mjesta iako, primjerice, imaju dvorišta unutar kojih mogu parkirati vozila. Ujedno, ističu, svaka nova rekonstrukcija ulica smanjuje broj iscrtanih mjesta jer više nisu ucrtana poprijeko, nego paralelno s nogostupom.

– U Gundulićevoj su to opravdali biciklističkom stazom kojom se nitko ne vozi jer se voze po cesti, a mjesta ima samo na jednoj strani ulice, i to uzduž – kaže Stela Ogulinec.

Kako do povlaštene karte

Članovi udruge okupili su se ispred Zagreb foruma u Gajevoj koji je zauzeo dva parkirališna mjesta – jedno služi za vezanje bicikala, a drugo stoji prazno. Sushi-bar također je zakupio dva parkirališna mjesta, veleposlanstva Portugala, Srbije, Libije imaju rezervirana barem po dva mjesta, kao i Zagrebačko kazalište mladih.

– Prije desetak dana bili smo na sastanku u Zagrebparkingu i shvatili smo da oni dobivaju naloge iz različitih izvora – ministarstava, veleposlanstava, iz gradskih ureda preko kojih mjesta traže tvrtke i kafići te od stanara. Zagrebparking ucrtava mjesta po nalogu, no taj proces nitko ne koordinira. Pitali smo ih koliko ima parkirališnih mjesta i koliko je rezerviranih, no nisu znali jer se to mijenja iz dana u dan. Sve je više terasa i nema koordinacije na razini grada. Stanari ne mogu zakupiti parkirališno mjesto na godinu dana jer bi tek to izazvalo kaos. Pravo na rezervaciju imaju poduzeća, kafići i veleposlanstva – kaže Darko Eisenhuth.

Stanari traže regulaciju parkiranja i pravedniju raspodjelu parkirališnih mjesta, traže da se osnuje zona parkiranja Centar i Zona 1, 2 centar, koja obuhvaća stanare i područje mjesnih odbora Cvjetni trg, Kralj Petar Svačić, August Šenoa, Zrinjevac i August Cesarec. Stanari bi imali povlaštene parkirališne karte, a ostali iz prve zone mogli bi parkirati do 15 minuta za utovar/istovar ili maksimalno do dva sata za 30 posto višu cijenu. Aktualna regulacija pokazala se kvalitetnim rješenjem samo u razdoblju od 1. srpnja do 31. kolovoza.

Za grad s manje automobila

– Povlaštenu kartu cijele prve zone imaju stanari koji žive i po kilometar, dva, tri od našeg bloka, a mogu parkirati bez ikakvih ograničenja. Centru gravitiraju svi pa je petkom i subotom nemoguće naći slobodno mjesto. Prva zona je od Šulekove do Republike Austrije. Trebalo bi uvesti podzone da stanari mogu besplatno parkirati ispred svojih stanova, a da ostali nešto plate. Ni cijena parkiranja ne stimulira vozače da vozila ostave izvan centra. Želimo čist grad bez zagađenja, da se smanji broj automobila, a ne stanara koji ovdje žive – kaže Darko Iveković sa Svačićeva trga.

Darko Eisehuth, jedan od članova udruge, u srijedu je, šetajući u 10 ujutro od Džamije do Heinzelove, izbrojao 42 prazna parkirališna mjesta.

– Vraćao sam se u tri popodne i bilo je 40 slobodnih mjesta. Nema drugog razloga da se zone parkiranja šire nego da se time naoko poveća broj slobodnih parkirališnih mjesta iako stalno zjape prazna. Ne planira se, nego se stihijski odlučuje o ovom problemu – kaže Eisenhuth.

Zagrebparking: Dinamično rješavamo sva pitanja

Na pitanja poslana Zagrebparkingu o broju parkirališnih mjesta u prvoj zoni te načinu na koji se reguliraju rezervirana mjesta dobili smo odgovor koji donosimo u cijelosti:

“U prvoj zoni naplate i kontrole parkiranja u Gradu Zagrebu obilježeno je 7560 parkirališnih mjesta (u I.1 zoni, Gornji grad op.a., još dodatnih 276 parkirališnih mjesta). Stanari u prvoj zoni trenutno koriste 9941 povlaštene parkirališne karte, što je podatak koji je svakodnevno podložan promjeni. Korisnici povlaštene parkirališne karte za prvu zonu imaju pravo parkiranja i u drugoj i trećoj parkirališnoj zoni. U prvoj zoni nalazi se također pet javnih garaža kojima upravlja podružnica Zagrebparking ukupnog kapaciteta 1628 parkirališnih mjesta.

U ulicama naznačenim u vašem 4. pitanju označeno je 420 parkirališnih mjesta. Problematika organizacije parkiranja riješena je Odlukom o organizaciji i načinu naplate parkiranja i Pravilnikom o korištenju javnih parkirališta i javnih garaža. Kontinuiranim nadopunama i promjenama navedenih akata Grad Zagreb, uz uvažavanje konstruktivnih sugestija građana, kao i stručnjaka, dinamično prati i rješava novonastala pitanja.”

PODIJELI