PODIJELI

Idealno ljetno voće koje najbolje gasi žeđ u vrućim ljetnim danima, ako ste pobornik zdrave prehrane i vitke linije, neizostavan dio vašega ljetnog menija jer kalorija gotovo i nema – riječ je, naravno, o lubenici.

Iako za lubenicu kažemo da je “voće”, ona ja zapravo povrće – poput bundeve i tikve.

Možete je pronaći tijekom cijele godine u supermarketima, no ipak ju je najbolje jesti ljeti, kada je sezona. Lubenica potječe iz daleke Afrike, najprije su kultivirane u Egiptu, a svjedočanstva o tome nalazimo u hijeroglifskim zapisima. Bila je toliko cijenjena da je bila kraljica trpeze egipatskih faraona, ali i neizostavan dio nužne “opreme” u piramidama za prelazak faraona u drugi svijet. Mnogi će se iznenaditi kada saznaju da je Kina zapravo zemlja koja proizvodi najviše lubenica na svijetu.

Bogatstvo nutrijenata

Osim što je ukusna i osvježavajuća, lubenica je iznimno zdrava, bogat izvor hranjivih tvari koje štite srce, poput vitamina C i karotenoidnog fitonutrijenta, likopena, koji im također daje karakterističnu crvenkasto-roza boju. Likopen, uz beta-karoten i vitamin A, pruža snažnu antioksidativnu zaštitu od oštećenja na staničnim strukturama uzrokovanim slobodnim radikalima. Idealna je namirnica za najzdraviji način prehrane jer sadrži vrlo malo kalorija. Jedna šalica lubenice sadržava samo 49 kalorija. Bogata je vodom pa osvježava, ali i vlaknima pa zadovoljava apetit.

Lubenica je također i odličan diuretik jer stimulira rad bubrega. Povećava stvaranje urina, što pogoduje izbacivanju toksina iz organizma. Za osobe sa slabim libidom, lubenica je savršeno voće, u 120 grama nalazi se čak 150 miligrama citrulina, alfa aminokiseline.

Ne bacajte koštice

Dok jedete lubenicu, sigurno vas živciraju brojne koštice koje morate “pljuckati”. Iako ste možda pomislili kako bi gutanje koštica moglo štetno djelovati na vaš organizam, zapravo je upravo suprotno. Koštice lubenice zbilja su zdrave. Sadrže vlakna potrebna za rad probavnog trakta, pomažu i u slučaju pojave parazita, a mogu se pohvaliti i antibiotskim svojstvima. One sadrže i citrulin koji je poznat kao antioksidans, šire krvne žile te pozitivno djeluju i u slučajevima hipertenzije, angine pectoris i arteroskleroze.

Osim navedenog, konzumiranjem lubenice možete očistiti svoj organizam. Ujutro i navečer popijte čašu probiotičkog jogurta, a ostatak dana jedite samo lubenicu. Nije određeno koliko lubenice smijete pojesti – to ovisi samo o vama. Ako želite, tijekom dana možete pojesti i do 5 kilograma lubenice. Bez obzira na to što lubenica sadrži čak 92 % vode, tijekom čišćenja svejedno trebate piti vodu. Idući dan počnite voćem, a nekoliko sati nakon toga možete pojesti kuhano povrće ili laganu juhu.

Čišćenje tijela lubenicom je zdravo i nije naporno za organizam, a možete ga provesti dva puta mjesečno u ljetnom razdoblju.

Jeste li znali?

1.Senat Oklahome 17. travnja 2007. proglasio je lubenicu službenim državnim voćem, uz neke dvojbe o tome je li lubenica uopće voće.
2. U Kini se koštice lubenice prže i poslužuju kao grickalice.
3. Svaki dio lubenice je jestiv, čak i njegova kora.
4. Usprkos općeprihvaćenom mišljenju, ne morate držati lubenicu u hladnjaku da biste sačuvali njezin okus, boju i aromu, ali ako ste je već prerezali, najbolje je staviti je u hladnjak i što prije pojesti.

Recept
Salata od lubenice

Lubenica se može na salatu pripremiti na mnogo načina. Mi ćemo spomenuti samo nekoliko kombinacija:

1. lubenica, ružmarin i feta sir (sve pomiješajte i začinite solju, paprom i ekstra djevičanskim maslinovim uljem), 2. lubenica, rukola, feta sir i masline (sve pomješajte i začinite solju, paprom i ekstra djevičanskim maslinovim uljem te po želji balzamičnim octom), 3. lubenica, feta sir, crveni ili ljubičasti luk, listići svježe mente (sve pomiješajte i začinite solju, paprom i ekstra djevičanskim maslinovim uljem).

 

PODIJELI