PODIJELI

Radovi na istočnom nadvožnjaku u Sesvetama preko željezničke pruge, koji su znatno utjecali na protočnost prometa u istočnom dijelu Zagreba, napokon su završeni, a u četvrtak je uklonjena i privremena prometna signalizacija, nakon čega će se promet od petka napokon neometano odvijati u oba smjera u dvije prometne trake.

Foto: Marin Vajdić

Odgovor na pitanje što se još od ranog proljeća događa na gradskoj prometnoj žili kucavici u Sesvetama, sredinom ovoga tjedna potražili smo na samome gradilištu na kojemu je bilo više teških strojeva nego radnika, njih 20-ak, a koji su polagali završi sloj asfalta i ucrtavali horizontralu prometnu signaliazciju. Na upit gdje je šef gradilišta, čuli smo da je na gablecu, a na inozemni broj mobitela dobili smo Boštjana Minthansa iz tvrtke Map Trade iz Slovenske Bistrice, glavnog izvođača radova, koji nam je rekao da su radovi zamalo pa gotovi, osim zaustavne trake, a da sve druge informacije potražimo kod investitora, tj. u HAC-u.

Složen posao

U Hrvatskim autocestama (HAC-u) kažu da su se radovi na sanaciji nadvožnjaka u Sesvetama izvodili u sklopu ugovora za sanaciju pet objekata na autocesti A4 Zagreb – Goričan. Vrijednost ukupno ugovorenih radova za sve objekte, uključujući i ovaj, iznosi 11.650.456 kuna.

Osim nadovožnjaka, i ulaz na autocestu na čvoru Kraljevečki Novaki iz Sesveta prema Zagrebu, koji je bio zatvoren tijekom izvođenja opsežnih radova, također je pušten u promet.

HAC tvrdi da su radovi trajali četiri mjeseca jer su građevinski vrlo složeni, a ne zbog brojnih podizvođača radova koje smo zatekli na gradilištu, kao što su kooperanti iz tvrtke Signalgrad iz Karlovca, ali i više drugih tvrtki. Primjerice, tramvajsku prugu u Jurišićevoj obnavlja tvrtka iz Mađarske itd.

Foto: Marin Vajdić

S druge strane, u HAC-u ističu da je nadvožnjak u Sesvetama projektiran preko šest polja s velikim rasponima, uz dužinu krila od po sedam metara, a ukupna dužina nadvožnjaka je 119,7 metara. Širina cijeloga objekta, od ruba do ruba vijenca, iznosi 14,65 m. No, nama se činilo da je barem 500 metara prometnice bilo zatvoreno zbog obnove.

Nadvožnjak premošćuje dvokolosječnu željezničku prugu, lokalnu cestu i kanal Črnec. Nadvožnjak je u prometu od 1988. godine, zbog čega je bila potrebna kompletna i opsežna sanacija cijelog objekta donjeg i gornjeg ustroja. Na dinamiku izvođenja radova na gornjem i donjem ustroju uvelike je utjecala činjenica da se ispod nadvožnjaka odvija intenzivan željeznički promet te su se pojedini radovi iznad željezničke pruge mogli izvoditi samo u određenim noćim terminima, u vrijeme zatvaranja željezničke pruge na nekoliko sati, najčešće samo tri sata.

Plaćen oglas

Dakle, bila je riječ o velikom opsegu i kompleksnosti radova sanacije, koje nije bilo moguće izvesti u kratkom roku, kaže se u odgovoru HAC-a.

Vozačima koji su stajali i po sat vremena i čekali da promet napokon krene, slaba je utjeha i isprika gradonačelnika Milana Bandića u vidu plaćenog oglasa u kojem iz zbog povremene prometne gužve i zastoja u prometu koji su neminovnost za vrijeme brojnih radova u Gradu, a već slijede novi na Radničkoj cesti, koji će trajati punih godinu dana, moli za toleranciju i strpljenje.

Naravno, postoje i zaobilaznice, ali Zagrepčani – i posebno turisti koji dolaze u Grad – malo ih koriste, nadajući se da neće valjda baš oni upasti u prometnu gužvu.

PODIJELI