PODIJELI

Područjem Hrvatske ove je godine prošlo već nekoliko toplinskih valova no nadolazeći, koji nas očekuje ovoga tjedna će, čini se, biti najjači dosad. U pojedinim dijelovima zemlje temperature će biti opasno blizu 40 Celzijevih stupnjeva.

Što se unutrašnjosti Hrvatske tiče, ono najgore očekuje nas sredinom tjedna. Od srijede pa sve do kraja tjedna biti će iznadprosječno toplo s temperaturnim maksimumom od 39 stupnjeva. Iz tog razloga oglasio se i Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdavši preporuke za zaštitu od vrućina.

Kao najvažniji savjet ističu unos dovoljne količine tekućine koju tijelo gubi uslijed znojenja. Time dolazi do dehidracije i povećanog viskoziteta krvi, što može izazvati trombozu, inzult mozga ili infarkt srca.

7-dnevna vremenska prognoza Državnog hidrometeorološkog zavoda

Preporuke HZJZ-a:

  • Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine ta da vam boja urina bude svijetla
  • Pijte redovito negaziranu vodu te niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera da njima ne izazovete jaču dehidraciju. Možete se samo osvježiti tako da u ustima rastopite kockicu, dvije leda. Dehidraciju od vrućina izbjegnite uzimanjem razrijeđenog soka kao što je limunada i to odrasli svakih 1-2 sata, a djeca svakih 15-20 minuta po 1 do 2 žlice ili gutljaj vode. Nemojte čekati osjećaj žeđi da biste povećali unos tekućine, pogotovo kod starijih osoba koje imaju slabiji osjećaj žeđi.
  • Izbjegavajte boravak na direktnom suncu u razdoblju od 10-17 sati, poglavito djeca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i bolesnici s kroničnim bolestima (mentalne bolesti, dijabetes i dr.)
  • Osobe koje rade vani (npr.građevinski radnici) se trebaju češće odmoriti, skloniti u hlad i popiti 1 i 1/2 čašu vode svakih 30 minuta.
  • Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi. Druga mogućnost je zamotati se u hladne mokre ručnike ili se rashladiti mokrom spužvom, kupkom za noge i sl. Djeci možete mokre ručnike stavljati na noge i ruke.
  • Nosite laganu široku svijetlu odjeću od prirodnih materijala. Ako idete izvan doma stavite šešir širokog oboda ili kapu i sunčane naočale, a korisna su zaštita od direktnog sunca i kišobrani i lepeza za rashlađivanje zraka.
  • Koristite laganu posteljinu, po mogućnosti bez jastuka kako bi izbjegli akumulaciju topline od tijela.
  • Jedite češće male i što tekučije obroke. Izbjegavajte hranu prebogatu bjelančevinama. Ako ste u mogućnosti, pripremite miješano svježe voće, tzv. „smoothie“ ili spravite laganu juhu, da organizmu vratite izgubljene minerale, vitamine i elektrolite.

 

PODIJELI