PODIJELI

Stoti rođendan Nikona i 50. obljetnicu prestižnog Nikonova natječaja za najbolje fotografije na temu slavlja obilježila je zagrebačka fotografija Tomislava Veića (49) pod nazivom “When lanterns flying in sky” (Kada lampioni lete u nebo).

Osvojio je prvo mjesto u konkurenciji od preko 20 000 fotografa i 100 000 fotografija iz 172 zemlje iz cijelog svijeta. Žiri je o dobitnicima odlučivao konsenzusom, i to je trajalo dva tjedna. Svih 100 000 fotografija prošlo je dva kruga žiriranja tijekom pola godine.

– Prvi put sam se prijavio i, evo, imao sam sreću – skromno je komentirao Tomislav Veić.

Organizator natječaja tražio je fotografije sretnih događaja diljem zemaljske kugle. Veić je pobjedničku fotografiju snimio sa Sljemena.

Sreća zna biti i pitanje perspektive. Više od 5000 ljudi je u prosincu 2016. puštalo lampione ispred Nacionalne i sveučilišne knjižnice za pomoć Udruzi za prevenciju bolesti štitnjače, a Veić je, kako je bio i maglovit dan, zaključio da bi bilo zanimljivo sa znatno više pozicije snimiti kako lampioni prolaze kroz maglu i lete u zrak.

– Bila je magla što je značilo da ću ili imati lošu fotografiju ili ćemo svi ukupno imati 5000 istih fotografija… Odluka je pala pa smo klinac i ja otišli na Sljeme, a nadao sam se da neće puhati vjetar i razbacati lampione, da je stvarno samo niska magla u gradu… Sve je ispalo točno onako kako sam i zamislio – rekao je Veić.

Tomislav Veić za nagradu je dobio vrijednu fotografsku opremu. Ova fotografija sudjeluje mu i na skupnoj izložbi svih ovogodišnjih Nikonovih dobitnika, već sada se nalazi u prestižnoj tokijskoj galeriji, nakon čega će obići svijet. Autor se, dakako, nada da će stići i u Zagreb. Inače, Veić se fotografijom bavi još od školskih dana, radeći prve fotke u crno-bijeloj tehnici. Do početka rata radio je sve, od pejzaža do portreta. Nakon rata prestao je fotografirati, a potom se vratio ovoj umjetnosti 2005.

Posljednjih je godina sudjelovao na nekoliko samostalnih i više zajedničkih izložbi, na Rovinj Photodays te u projektu Industrijska baština Siska, u kojem je snimao zatvorene pogone, stare čeličane, lokomotive, željezničke kolodvore.

PODIJELI