PODIJELI

Za mnoge mještane Turopolja već nekoliko tjedana traje borba za zadnji drveni most na ovom području.

Zatvaranje za pješake i sva vozila onemogućio je mnogim Kučanima, Rakitovčanima i Turopoljcima normalan promet između ova tri sela.

Takozvani Kučki most i njegova obnova postali su lajtmotiv svake lokalne predizborne kampanje, a neispunjena obećanja počela su još 2010. godine.

Ne damo most

Zbor građana Kuča prošli je tjedan donio odluku da svoj most (ujedno i cestu), kao prometno vrlo bitan, neće tako lako prepustiti. Od Grada i gradonačelnika Barišića putem prijedloga traže uklanjanje betonskih blokova i hitno otvaranje mosta za bicikliste i pješake. Najavljuju i peticiju kojom će zahtijevati brzo saniranje mosta, a razmišlja se i o tužbi zbog neodržavanja. Mjesni odbori na koje se taj problem u prometu odnosi poslali su Gradu i gradonačelniku već protestni dopis.

„Tvrdnje da rekonstrukcija mosta nije moguća uz već nabavljenu i plaćenu drvenu građu na nas djeluje kao grom iz vedra neba. Novi most zahtijevat će znatno veća i ozbiljnija ulaganja, više vremena za pripremu gradnje (lokacijska i građevinska dozvola, rješenje imovinsko-pravnih odnosa, izvor financijskih sredstava i dr.) i tko zna kad će naš most doći na red. Ne možemo prihvatiti da do tada nije moguće prometovanje po našem drvenom mostu“, stoji u dopisu.

Novi elaborat koji je zatražen u ožujku jasno daje do znanja da je većina mosta nepopravljivo oštećena te da će sanacije, ovisno o tome za što će most biti namijenjen (pješake, vozila do pet tona ili neograničen promet), stajati Grad između 3,8 do 6 milijuna kuna. Taj novi elaborat znatno je drukčiji od onog zatraženog 2014. godine.

– Elaborat napravljen prije tri godine nije upućivao na to da most nije siguran za promet, već da treba zamijeniti kolnu konstrukciju, za što je naručena drvena građa koja se suši – objasnio je član Vijeća Mjesnog odbora Kuče, Kristijan Kos. No, upravo to „sušenje“ postavlja velika pitanja jer traje više od dvije godine.

Obilazno već tri godine

Već treću godinu obilazno voze i ZET-ovi autobusi. Prijevoz, onaj najpotrebniji za odlazak na posao ili u školu, traje pola sata dulje nego obično. – Autobusi iz Velike Gorice voze do Kučkog mosta, okreću se, istim putem voze natrag u Vukovinu pa tek onda put Rakitovca i Turopolja. Jutarnje linije iz Velike Gorice pak najprije idu u Turopolje i Rakitovec pa tek onda u Kuče. Svakodnevni, nepotrebni „turistički obilasci“ kroz pola Turopolja dozlogrdili su svima, a kap koja je prelila čašu je potpuno zatvaranje mosta – kaže Kos.

“Taj most našim sugrađanima život znači, kako u svakodnevnom prometu osobnim vozilima i komunikaciji između naselja u okruženju, tako i poljoprivrednicima kojima su polja i s jedne i s druge strane, kao i ribolovni i ekološki značaj. Ne treba posebno naglašavati da već treću godinu ZET vozi obilazno i strpljenje putnika je pri kraju. Predstavnici Grada sada spominju i razdvajanje autobusnih linija (na liniju G. Podotočje – Kuče i liniju Rakitovec – Turopolje) pa je moguće da nam se smanji i broj polazaka. Nama to nije prihvatljivo”, navode predstavnici Mjesnih odbora u dopisu gradonačelniku.

Prema Rješenju Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i promet, dostavljenog 26. srpnja u Mjesni odbor Kuče, odlučeno je da će drveni Kučki most koji spaja Rakitovec i Kuče preko kanala Sava-Odra biti zatvoren, čime je zatvoren i dio ceste. U obrazloženju istog dokumenta stoji kako je toj odluci prethodio sastanak koji je sazvao Grad, a na kojem su bili predstavnici Mjesnih odbora Vukovina, Kuče, Rakitovec, Turopolje i Gornje Podotočje i složili se da se most zatvara za sav promet.

– To uopće nije istina jer Mjesni odbori uopće ne mogu o tome odlučivati, a svi su izrazili nezadovoljstvo zatvaranjem – istaknuo je Kos. Mjesni odbor Kuče je poslao i žalbu Upravnom odjelu iz istog razloga.

Što ćete poduzeti ako Grad ne odobri sanaciju mosta, pojavilo se pitanje na zboru građana prošli tjedan, na što je predsjednik MO-a Kuče odgovorio da se planira takozvani bijeli štrajk. – Okupljanje građana na Vukovinskom mostu te njegov prelazak traktorima, biciklima i pješice, iako most nije dovoljno osiguran i prilagođen takvom prometu – objasnio je predsjednik Milatović.

POVIJEST (PUSTIH) OBEĆANJA

– 2010. Novi most trebao je graditi Županijski ured za ceste. Cijena projekta bila je 18 milijuna kuna, a u proračunu Grada bilo je osigurano četiri milijuna. Novi most trebao je biti udaljen pola kilometra nizvodno od starog te dugačak 110 metara. „Projekt za sada ide prema planu i u samo tri mjeseca postignuto je sve što je planirano“, izjavio je tadašnji zamjenik gradonačelnika Stjepan Kos za jedan tiskani medij.

– 2010. „Gradnjom Vukovinskog mosta ovaj je i pomalo suvišan, no svjesni smo da ima i povijesni značaj, zbog čega ćemo inzistirati da se popravi“, izjavio je gradonačelnik Barišić za Reporter, br. 289.

– 2015. Na 16. sjednici Gradskog vijeća, gradonačelnik je izjavio kako za gradnju novog mosta ipak ne postoji dovoljno novca jer bi gradnja stajala oko 12 milijuna kuna. „Idejno rješenje mosta je napravljeno i stoji na papiru kao jedan od projekata za budućnost, a glede sanacije postojećeg mosta, tu je 2014. napravljen projekt sanacije i sada je u tijeku nabava hrastovine u suradnji s Hrvatskim šumama, koja se treba i izrezati na određene dimenzije i koja se, naravno, mora osušiti, kako bi se mogli sanirati neki dijelovi drvenog mosta, da bi on mogao služiti za siguran prolaz i prijevoz“, rekao je gradonačelnik Barišić. Od ljeta te godine drvo je pripremljeno i suši se.

– 2016. Već početkom godine bilo je obećano saniranje mosta. Na svečanoj sjednici nakon Dana Kuča, obećano je puštanje mosta u promet nakon što su statička mjerenja pokazala da je siguran, a drvena građa se sušila već godinu i pol dana. U srpnju iste godine most je bio opasan za prelazak čak i pješaka jer su mu daske istrunule. Nije renoviran.

– 2017. Tijekom predizborne kampanje prva stavka HDZ-ova plana za Kuče bila je obnova mosta. Nepuna dva mjeseca nakon osvajanja izbora, most je zatvoren za sav promet i pješake.

Fašnički zahtjev

Kako se povijest u Kučama ponavlja svjedoči i događaj iz 1975. godine kada su Kučani na fašniku zatražili gradnju novog mosta nakon što je onaj željezni, postavljen nakon gradnje kanala Sava – Odra vojska demontirala. Drveni „Bailey“ most ubrzo je zbog pritisaka ipak sagrađen.

 

PODIJELI