PODIJELI

Vrsna prevoditeljica i grafička dizajnerica Dubravka Kukić, koja je prevodila s engleskoga i ruskoga jezika za UN, kanadsku vladu, Pakt o stabilnosti, zagrebački Ekonomski fakultet i niz međunarodnih nevladinih organizacija, kao i za brojne agencije za prevođenje, već neko vrijeme radi i kao turistički vodič.

Iako vodi turističke grupe, najviše iz Rusije, Ukrajine, Bugarske, Bliskog istoka, posebno Saudijske Arabije, zatim Amerike, Kanade, fokusirala se na individualno vođenje turista u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Dubravka Kukić najviše voli voditi manje turističke grupe, na primjer dvije ili tri obitelji jer im se onda puno više može posvetiti i pokazati im najljepše i najvažnije zagrebačke lokalitete.

Otkriva nam i okvirnu cijenu za malu grupu – dva i pola sata vođenja kroz grad stoji 60 eura. U turizam se upustila, kako kaže, najviše zato da se izvuče iz kuće, jer je prevođenje i dizajn velik dio dana veže za kompjuter. Usto, obožava putovati, pogotovo u daleke zemlje i komunicirati s raznim ljudima, pa se posao turističkog vodiča nekako nametnuo sam po sebi.

Pitali smo Kukić o navikama turista koji dolaze u naš grad i okolicu, a neizostavne su one potrošačke.

Turisti traže unikate

– Svaki turist koji dođe u Zagreb, želi ići i u šoping. U tom smislu, turistička ponuda je sve bolja i bolja”, kaže Kukić. Na prvom mjestu su, naravno, suveniri, ali paleta onoga što turisti traže sve je šira. Osim onih standardnih suvenira, kao što su razni predmeti sa zagrebačkim grbom ili nekim autentičnim, najčešće šestinskim motivom, turisti traže nešto posebno ili unikatno. Naravno, mnogo toga ovisi o njihovoj kupovnoj moći, kao i o profesionalnim ili nekim drugim interesima, kaže naša sugovornica.

(Tekst u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Zagrebačkog lista)

PODIJELI