PODIJELI

Automobili su u početku u Zagrebu izazvali izrazit otpor i negodovanje vozača fijakera, uprave konjskog tramvaja, pješaka, policajaca, gradskih otaca i sudskih vlasti.

Prevladavalo je mišljenje da konjski tramvaj daje Zagrebu velegradski ugođaj, te da su stoga automobili kao rastuća konkurencija nepoželjni u gradu.

Iz neutvrđenih izvora (ne postoje autentični podaci) pretpostavlja se da je početkom travnja 1901. zagrebački bravar i trgovac Ferdinand Budicki dovezao u Zagreb prvi automobil. U tvrtki Opel & Beyschlag, koja postoji i danas, kupio je rabljeni automobil marke Opel star dvije godine po cijeni od četiri tisuće kruna. Da bi došao u Zagreb, svu nužnu poduku dobio je novopečeni vozač od gospodina Beyschlaga na stazi Pratera u Beču. Dodatnu obuku stekao je promatrajući vožnju u električnom tramvaju, smjestivši se iza vozača. U Zagreb je došao za dva dana.

Taj isti Budicki zbog prebrze vožnje u Mavrovskoj ulici načinio je 6. lipnja 1901. godine prvi prometni prekršaj, a protiv njega je od strane Redarstvene straže slob. i kr. glav. grada Zagreba podnesena prijava.

Ferdinand Budicki ujedno je osnivač prvoga Hrvatskog automobilnog kluba osnovanog 1. lipnja 1906. koji je tada brojao 14 članova.

13 godina nakon Ferdinanda Budickog u Zagrebu se pojavila odvažna vozačica Alma Balley. Vozački ispit položila je pred zemaljskim strukovnim povjerenicima za ispitivanje vozača motornih vozilim, a tadašnji propisi u Hrvatskoj uopće nisu predviđali da žena može polagati vozački ispit. Rasprava je bila dugotrajna i burna i na zadovoljstvo Alme Balley pozitivna. Upravljala je Opelom, model 14 HP, piše na internetskoj stranici Tehničkog muzeja.

PODIJELI