PODIJELI

Trebala je to biti samo još jedna kupnja namirnica koju 38-godišnja M. K. gotovo svakodnevno obavlja već godinama u trgovini Lidl u Novom Jelkovcu, no ovaj put se “šoping” pretvorio u pravu dramu koja je zamalo eskalirala fizičkim sukobom.

M. K. je, naime, u prošlu nedjelju prije podne otišla u svoju, inače omiljenu trgovinu, po namirnice za ručak. S njom su bila i njezina djeca u dobi od 4 i 7 godina. Sve je bilo u redu dok nisu stali u red na blagajni.

– Djeci sam rekla neka izađu iz reda i čekaju kod pulta iza blagajne. Sinčić se u jednom trenutku vratio i pitao hoću li mu kupiti kinder jaje. Kazala sam da ne može. Tada me je upitao zašto, na što sam mu odgovorila da smo se već dogovorili što ćemo kupiti. Odjednom me prenuo glas muškarca iza mene koji se obratio mojem djetetu riječima: “Zato jer si dosadan k’o k…c” – prisjeća se M. K. početka incidenta.

– Nakon što je dijete otišlo, okrenula sam se, zbunjeno pogledala čovjeka koji je bio dvostruko jači od mene, iako ni sama nisam sitna, i upitala ga: ‘Moooolim?’ Tada je dreknuo: ‘Koji k….c moliš?’ i nastavio gunđati ispod glasa – kaže M. K.

A što vam ja tu mogu

Ispričala je kako se zatim okrenula i rekla mu da se ne može tako razgovarati ni s njom, a kamoli s njezinom djecom. Tada je očito i njemu pukao film, pa je iz sveg glasa zagrmio: “Je…la te tvoja djeca. Okreni se i tornjaj!”

– U tom trenutku sam se počela tresti. Ne toliko zbog straha, koliko su i meni živci proradili, pa sam mu rekla da, ako se ne zna kulturno razgovarati, i ne ide u trgovinu. On je nastavio svoju šaradu govoreći mi da budem kuš i slične stvari, a neke nisam ni zapamtila od šoka – prepričava M. K.

38-godišnjakinja je nemalo ostala iznenađena i izostankom reakcije bilo koga od djelatnika, a u tom trenutku nije ni slutila da je još veći šok tek čeka.

Kada je došla na red kod blagajnika koji je, prema njezinim riječima, samo gledao u blagajnu i provlačio artikle kao da se ništa ne događa, upitala ga je li to u njihovim poslovnicama “normalno da se takve stvari događaju i da nitko od zaposlenika ne reagira”. Odgovorio joj je, i dalje ne podižući pogled: – A što vam ja tu mogu?! Mogu eventualno pozvati zaštitara.

Kada sam mu rekla neka pozove zaštitara, upitao me zar doista to želim, pa sam mu opet rekla neka ga pozove. Zaštitar je ubrzo došao i pitao “o čemu se tu radi”. Odgovorila sam mu da gospodin iza mene očito ima neki problem i da ga molim da to s njim riješi – plačući nam je ispričala M. K. koja nas je kontaktirala odmah nakon nemilog događaja i bila vidno uznemirena.

Nije zgodno pred ljudima

Čovjek koji se prethodno obrušio na majku s dvoje maloljetne djece zaštitaru je pojasnio “kako ga je ona provocirala s ‘molim'” i opet je, ovaj put pred zaštitarom, ponovio psovku “je…la te tvoja djeca”.

– U tom mi je trenutku čak i zaprijetio da će me ošamariti. Toliko sam pod stresom da ne znam je li točno rekao da ću dobiti šamar ili da će mi opaliti šamar, ali znam da je šamar bio u pitanju – prisjetila se M. K.

No, uslijedio je hladan tuš. Zaštitar, od kojeg je očekivala pomoć s obzirom na to da je trebala s djecom napustiti trgovinu, a nije bila sigurna hoće li nasilnik krenuti za njom, im je, kaže M. K., rekao neka se “stišaju jer nije zgodno pred ljudima i neka to riješe vani”. Nakon što je muškarac nastavio s psovkama, razočarana M. K. ispričala nam je da mu je zaštitar stavio lagano ruku na rame i rekao: “Znam, gospodine, sve je u redu.”

– Tada sam spakirala svoje stvari i rekla im da ću zatražiti službeno očitovanje od Lidla dok me zaštitar “tješio” riječima “ah, što sad” – kazala je.

Nije samo 38-godišnjakinja bila u šoku, nego i njezina djeca koja su cijelo vrijeme gledala nemili događaj.

– Doista ne mogu vjerovati da živimo u takvom društvu gdje svi vide i čuju što se događa i svi samo okreću glavu. Zar se nitko od tih ljudi nije zapitao da se sutra to isto može dogoditi njihovoj ženi, curi, majci ili njima samima. Znam i vjerujem da još postoje ljudi koji bi “skočili” u obranu od nasilnika, ali nažalost, takvih je sve manje. Pa moja su djeca doživjela veliki stres taj dan. Zar me zaštitar nije mogao otpratiti s djecom izvan trgovine dok se ne uvjeri da smo sigurni – pita se M. K. koja je Lidl e-mailom obavijestila o incidentu.

Odgovor Lidla:
Želimo vam maksimalno ugodnu kupnju uz najbolji omjer cijene i kvalitete

Vezano za cijeli ovaj slučaj, upit Lidlu smo poslali i mi, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti: “Zahvaljujemo na vašem upitu i na interesu za poslovanje trgovačkog lanca Lidl Hrvatska. U Lidlu Hrvatska upoznati smo sa spomenutom situacijom. Ovim putem izražavamo iskreno žaljenje zbog neugodnosti koju je gospođa M. K. doživjela u našoj trgovini. Zaštitar je nakon poziva našeg djelatnika smirio situaciju te je svojim prisustvom onemogućio daljnju eskalaciju sukoba. Glede zahtjeva gospođe da se dotičnoga gospodina fizički ukloni iz trgovine, odnosno da se uporabi tjelesna snaga, prema procjeni zaštitara, nije bilo osnove za takvo postupanje, s obzirom na to da nije bilo stvarne prijetnje za fizički integritet gospođe te bi takvo njegovo postupanje bilo protupravno. Sam zaštitar nije mogao napustiti trgovinu dok i druga sukobljena strana nije napustila lokaciju (gospođa je izašla prva) te se nakon odlaska gospodina osobno uvjerio da izvan trgovine nema daljnjih sukoba. Još jednom izražavamo žaljenje zbog tog nemilog događaja, naglašavajući da uvijek nastojimo svojim kupcima osigurati maksimalno ugodnu kupnju uz najbolji omjer cijene i kvalitete.”

PODIJELI