PODIJELI

Od Črnomerca do Dubrave tramvajem za šest ili sedam kuna. S tom je vizijom gradonačelnik Milan Bandić odlučio smanjiti minus Zagrebačkog holdinga, koji je u gubitku 87 milijuna kuna.

Povećanje je to za gotovo 29 milijuna kuna u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine. Najveći je razlog pad prihoda od prijevoza putnika u Holdingovoj podružnici ZET-u u odnosu na isto razdoblje 2016., koji su smanjeni za 19,6 milijuna kuna.

Minus je nastao velikim dijelom zbog karte od četiri kune, pa su u Gradskoj upravi odlučili uvesti novu međukartu, a hoće li koštati šest ili sedam kuna, rekao je Bandić, odlučit će se do kraja tjedna. Iako u Holdingu kažu da je već odlučeno da će cijena biti šest kuna.

Odluku o novoj karti, koja bi vrijedila sat vremena, u Gradskoj su upravi donijeli nakon što su dobili podatke o poslovanju Holdinga za prvih šest mjeseci, piše Večernji list.

Sudeći prema brojkama, polusatne karte za četiri kune Zagrepčanima su bile pun pogodak. Njih su počeli kupovati više, ali su manje kupovali one za deset kuna, kao i dnevne karte te mjesečne i godišnje ZET-ove pokaze.

U prvih šest mjeseci, piše u izvješću Holdinga, ‘otišlo’ je 11,1 milijun karata za četiri kune. Istovremeno, karata od deset kuna prodalo se 1,2 milijuna, dok ih je u prvoj polovici 2016. godine prodano 5,7 milijuna. U istom tom razdoblju lani prodano je 418 tisuća mjesečnih pokaza, dok je ove godine ta brojka 366 tisuća. Lani su u ZET-u prodali 165 tisuća godišnjih pokaza, dok su ove godine prodali njih 160 tisuća.

Smanjenom prihodu, piše također u izvješću Holdinga, doprinijelo je i to što je karta od četiri kune vrijedila i izvan prometnog područja Zagreba, a istovremeno su tri zone izvan grada na području Velike Gorice i Zaprešića te općina Bistra, Luka, Stupnik i Klinča Sela pretvorene u jednu zonu. Mogle bi biti zelene boje U ZET-u kažu kako nemaju informaciju kada će se nova međukarta točno uvesti, s obzirom na to da oni samo “provode odluke Grada”, no kako saznajemo u Zagrebačkom holdingu, po šest bi se kuna za sat građani bi mogli voziti već od 1. studenog. – Jednako je tako gradonačelnik karte za četiri kune najavio 18. siječnja, a uvedene su 1. veljače, pa bi, prema našim procjenama, nove međukarte mogle biti u prodaji za dva tjedna.

Ako se ne stignemo ‘pregrupirati’ do tada, do 1. prosinca hoćemo definitivno – kažu u Holdingu. Ipak, sumnjaju da će uvođenje karata po šest kuna bitno popraviti poslovanje gradskog trgovačkog društva, piše Večernji list.

PODIJELI