PODIJELI

U zagrebačkom kazalištu “Komedija” u četvrtak je održana pretpremijera predstave “Revizor” po djelu znamenitog ruskog i svjetskog pisca Nikolaja Gogolja, u režiji Dražena Ferenčine.

Predstava je bila odlična, došla je u pravo vrijeme i u pravo okruženje, te nam još jednom pokazala koliko je Gogolj svevremenski pisac. U četvrtak smo ga doživjeli i kao našeg suvremenika i vrsnog crtača naše stvarnosti, iako nas dijele stoljeća.

Premda je radnja smještena u rusku zabit u 19. stoljeću, sve je tako realistično i suvremeno, od likova Upravitelja grada i Revizora, pa naniže. Ferenčina se držao Gogoljevog teksta i nije podilazio publici sitnim upadicama s kojima bi se konkretizirala naša situacija, gradska, državna.

FOTO: Ines Novković

Tek nekoliko aluzija na “zna se”, na fontane, koje predstavljaju ribe ispuštanjem vodenog mlaza. Redatelju je uspjelo pokazati kako naša stvarnost gotovo uopće ne odudara od tadašnje ruske provincije. Tu je i Revizor, doduše lažni, od čijih nalaza strahuje cijeli grad, uznemireni duhovi koji se boje da će ostati bez svojih sitnih sinekura, ulizice, cinkeri, lažni sjaj naivnih djevojčuraka, licemjerna i nezajaživa supruga gradskog velmože… Prepoznali su to i gledatelji, pa su se u pauzi predstave čule reakcije kako je “sve isto kao i kod nas”, “ovo smo mi” i slično.

FOTO: Ines Novković

Predstava traje gotovo dva i pol sata i u njoj nema “praznog hoda”, u kojem bi se publika dosađivala i zijevala. Sve se odvija u frentičnom ritmu, nabijenom emocijama koje pršte sa svih strana – kroz dijaloge, odnose među likovima. Odabir glumaca je vrhunski.

FOTO: Ines Novković

Damir Lončar briljira kao Anton A.S. Dmuhanovski, Upravitelj grada, kao i Dubravka Ostojić koja glumi njegovu suprugu Anu Andrejevnu. Tu je i Filip Juričić koji je ušao pod kožu lažnom revizoru Hlestakovu i dočarao nam njegovu bonvivansku narav.

FOTO: Ines Novković

Lončar svojom glumom i pojavom jako podsjeća na velikana hrvatskog glumišta Jovana Ličinu. Impresivnom pojavom i glumom, Lončar je lik upravitelja varirao od manire nekog grotesknog rimskog imperatora, do ustrašenog provincijskog velmože, isprepadanog od nenadanog dolaska Revizora u njihovu guberniju.

FOTO: Ines Novković

Dubravka Ostojić maestralno je odigrala lik prpošne gospođe, koja ne gubi vrijeme u osvajanju mlađahnog Hlestakova, na užasavanje svoje kćeri Marije Antonovne, koju je utjelovila glumica Ana Magud. Šteta što raskošno talentiranu Dubravku Ostojić gotovo uopće ne možemo gledati u filmovima i na malim ekranima, osim u sapunicama.

Ostali glumci također su sjajni, a izdvaja se lik Hlestakovljevog sluge. Baš izražajna fizionomija i gard sluge, u mnogo situacija pametnijeg od svog gospodara.

FOTO: Ines Novković

Pogođena je i kostimografija, kao i inteligentna scenografija, posebno u sceni sela Potemkinovog. Sve je upotpunila odlična glazba za koju je zaslužan Mate Matišić. Dobro se uklopila i umirovljenička postava Zagrebačkih mažoretkinja izvedbom “Radetzky marša”.

FOTO: Ines Novković

Sve u svemu, predstava je pun pogodak kazališta Komedija i sigurno će biti magnet za publiku i jedan od njenih kazališnih aduta.

PODIJELI