PODIJELI

Trenutno je glavni dirigent Državnog filharmonijskog orkestra Transilvanyja iz Cluja, a za njega kažu kako jedan od najdarovitijih rumunjskih dirigenata u posljednjih nekoliko desetljeća.

Nakon koncerta Zagrebačke filharmonije u Koncertnoj dvorani “Vatroslav Lisinski” odsviranog prošlog petka, poklonici glazbe postali su bogatiji za još jedan vrhunski muzički doživljaj.

Zagrebačkom filharmonijom ravnao je vispreni i temperamentni rumunjski dirigent Gabriel Bebeşelea (30). Trenutno je glavni dirigent Državnog filharmonijskog orkestra Transilvanyja iz Cluja, a za njega kažu kako jedan od najdarovitijih rumunjskih dirigenata u posljednjih nekoliko desetljeća. Svi ti komplimenti raskošno su potvrđeni i tijekom zagrebačkog gostovanja.

Kad je Bebeşelea prije šest godina izabran za glavnog dirigenta Rumunjske narodne opere Iaşi, postao je najmlađi glavni dirigent u Rumunjskog svih vremena. Svoje visoke glazbene reference itekako je opravdao pred zahtjevnom zagrebačkom publikom, dirigirajući tešku, ali zamamnu “Rumunjsku rapsodiju” br. 1 u A-duru op. 11 rumunjskog “čuda od djeteta”, skladatelja Georgesa Enescua (1881-1955). Enescu ju je skladao s 19 godina.

Zagrebačka filharmonija pod ravnanjem Bebeşelea dočarala nam je sav spektar živopisnih i gromkih tonova tog najpoznatijeg Enescuovog djela u čijoj potki je ples. Da, vrlo lako mogli smo zamisliti ovu rapsodiju i na nekom balskom plesnom podiju.
Filharmonija je svoju vjernu publiku počastila i sa Simfonijskim plesovima op. 45 Sergeja Rahmanjinova, a Bebeşelea žar, energija i polet nisu napustili ni jednog trenutka. Zato su zaslužni i vrhunski profesionalci iz Filharmonije s kojima svaki svjetski dirigent, bez obzira za razlike u stilovima i temperamentima, uvijek nalazi sjajne suradnice i suradnike za svoje ideje.

Poseban začin koncertu dali su “našijenci”, klarinetist Mario Fabijanić i fagotist Petar Križanić, koji su izveli Duet Concertino za klarinet i fagot Richarda Straussa.

I šteta je što su neke stolice u “Lisinskom” zjapile prazne. Jer zasigurno ima mlade publike i studentarije koja bi rado došla na ovakve vrhunske koncerte, ali nemaju mogućnosti ili naprosto nisu prizvani na pravi način.

PODIJELI