Na sljedećoj sjednici Gradske skupštine bit će predstavljeno Izvješće o lokacijama i količinama odbačenog otpada u kojemu je zorno prikazano trenutno stanje na zagrebačkim divljim deponijima.
Izvješće broji čak 29 lokacija diljem Zagreba, a Robert Ljutić, voditelj komunalnog i prometnog redarstva, kaže kako su stvari izmakle kontroli.
– Strašno je koliko često građani odlažu otpad na divljim odlagalištima. Komunalni redari prijave lokaciju, Čistoća izađe i očisti površinu i za mjesec dana se ponovno pojavi glomazni otpad. A ima toliko opcija za njegovo odlaganje. Može se nazvati služba za odvoz glomaznog otpada ili se on može ostaviti u reciklažnim dvorištima, ali ljudi uporno bacaju na te divlje deponije – kazao je Ljutić za Jutarnji list.
Prema navedenom Izvješću ističu se tri problematične lokacije – jezero Savica, Čulinečka cesta te Ivanjorečka cesta. Na tim lokacijama postoje minimalno tri velika ilegalna deponija na kojima se konstantno gomila smeće. O sve većem problemu govore i brojke. Putem aplikacije e-redar samo tijekom prošle godine je izdano 3082 naloga za uklanjanje nepropisno odloženog glomaznog otpada, a komunalno redarstvo je utrošilo 190.000 kuna za njegovo saniranje. Inače, trošak sanacije pada u konačnici na vlasnika s čijeg zemljišta je otpad uklonjen, ali problem nastupa kada se divlji deponij stvori na javnoj površini ili na posjedu neke institucije. Tada se nema kome naplatiti.
Postoje i situacije kada privatni vlasnici moraju sami pomoći u rješavanju problema. U Ulici Matije Bakića u Gornjem Vrapču dulje vrijeme je stajalo 1000 kubika otpada, zbog čega su komunalni redari izdali nalog vlasniku parcele da otpad makne te parcelu ogradi, što je on u konačnici i učinio.
Zbog toga su komunalni redari počeli predlagati i mjere za sprječavanje ilegalnog odlaganja. Neke od njih su postavljanje betonskih prepreka i videonadzora, pojačana kontrola komunalnih redara ili čak postavljanje dodatnih spremnika za otpad. Ipak, kao najefikasniju mjeru navode postavljanje rampi kako bi se onemogućio prolaz vozilima.
– Treba uvesti bolje uvjete nadzora problematičnih lokacija i početi naplaćivati ogromne kazne jer samo tako će građani prestati – zaključio je Ljutić.