PODIJELI

Centar za pružanje usluga u zajednici „Savjetovalište Luka Ritz“ obilježio je u prostorima Gradske skupštine Grada Zagreba prvu godišnjicu rada kao gradske ustanove socijalne skrbi koja djeci i mladima s poteškoćama u ponašanju, kao i njihovim obiteljima, pruža sustavnu i sveobuhvatnu skrb.

U Centru Luka Ritz u prvih je 12 mjeseci podršku i potrebnu pomoć već pronašlo više od 400 korisnika, od kojih najmlađi ima četiri, a najstariji 71 godinu.

Inicijativa za osnivanje javne ustanove Centar Luka Ritz proizašla je iz višegodišnjeg uspješnog rada udruge „Zagrebačkog savjetovališta protiv nasilja djece i mladih Luka Ritz“ koje su utemeljili Lukini roditelji Suzana i Reno Ritz nakon što je on nesretno preminuo od posljedica vršnjačkog nasilja.

– U proteklih godinu dana kroz rad smo se uvjerili da su potrebe za uslugama savjetovanja i pomaganja, psihosocijalne podrške i pomoći u učenju velike, što najbolje potvrđuje podatak da smo već u prvoj godini rada pružili 1800 usluga. Većina naših korisnika u Centar dolazi samoinicijativno, ohrabrena pozitivnom percepcijom imena Luke Ritza kao simbola borbe protiv nasilja i promocije tolerancije, te jednostavnošću dolaska bez uputnice liječnika ili druge institucije. Korisnici nam se zato obraćaju već kod pojave prvih teškoća ili odgojnih izazova bez straha od etiketiranja i osude okoline, koji su inače jedan od glavnih razloga odgađanja traženja pomoći. Uključuju nam se djeca već u vrtićkoj dobi, što nas čini posebno zadovoljnima jer je ključ rješavanja problema u pravovremenoj, ranoj intervenciji – rekla je ravnateljica Centra Ivana Jolić.

Istraživanje provedeno lani među adolescentima u Zagrebu pokazalo je da se 27 posto učenika osjeća tužnima ili bezvoljnima svakoga dana, 14,5 posto je ozbiljno razmišljalo o suicidu, a njih 18 posto u posljednjih je mjesec dana barem jednom ili češće i samo bilo izloženo zlostavljanju.

U narednim godinama plan je Centra postupno povećavati vlastite kapacitete temeljeći kvalitetu svojih usluga na posvećenosti i individualnom pristupu svakom korisniku, uspostavi povjerenja, umrežavanju i jačanju suradnje s drugim ustanovama i institucijama kao i kontinuiranoj edukaciji stručnjaka.

PODIJELI