PODIJELI

Ideje o probijanju Medvednice cestovnim tunelom postoje još od vremena Većeslava Holjevca, jednog od najvećih gradonačelnika Zagreba, osobe koja je zaslužna za proširenje grada i južno od Save.

No, i kod njega je to ostalo samo na ideji, jer su tadašnja istraživanja pokazala neisplativost.

Sadašnji gradonačelnik Milan Bandić, pokušava također nešto napraviti kako bi ostao zapamćen kao uspješan gradonačelnik te je već nekoliko puta vadio iz ladice ideju o tunelu.

Kada je 2005. godine izvukao ideju o tunelu, s druge strane Medvednice mišljenja su bila podijeljena. Dok su ideju podržavali oni koji nisu odmah podno Medvednice, oni iz Stubičkih Toplica bili su protiv. Vladimir Bosnar, tadašnji načelnik, koji je tu funkciju obavljao u nekoliko navrata, upozoravao je na loše strane izgradnje tunela:

– Preko 80 posto Općine nalazi se u Parku prirode Medvednica, a predviđena dionica tunela prolazi upravo tim područjem. Osim uništavanja flore i faune uništili bi se i vodotoci iz čijih se izvora kroz lokalne vodovode stanovništvo snabdijeva vodom. Zbog «sljemenskog tunela» i daljnje trase ceste, u Stubakima bi se trebala graditi još dva tunela od kojih bi jedan prolazio ispod povijesnog brda Kapelščak. Osim toga sumnjam da bi gosti turističkog kompleksa koji se planira graditi u Stubakima uživali u pogledu na vijadukt koji bi trebao prolaziti u neposrednoj blizini. Stubaki bi postali sjecište putova i izgledali bi poput Knina. Od prekrasnog, malog mjesta koje je ove godine proglašeno najljepšim u kontinentalnoj Hrvatskoj ne bi ostalo ništa. Protivimo se gradnji tunela koja nosi kobne posljedice i uništenje Stubaka, a o čemu se odlučuje s druge strane Sljemena, ignorirajući mišljenje Općine i mještana – upozorio je tada Bosnar.

Godinu poslije, na prezentaciji studija tunela kroz Medvednicu i sjeverne tangente koja bi spojila ispod obronaka Zagrebačke gore dva kraka autoceste, gradonačelnik Bandić najavio je kako će se sjeverna zaobilaznica završoiti do 2015. godine, ali nije spomenuo gradnju tunela.

Smatrao je da je cesta preko Parka prirode Medvednica potreba za prometno rasterećenje grada, kao i tzv. unutarnji prometni prsten oko grada, te najavio prezentacije kojima će prometni stručnjaci predložiti izdizanje pruge od Podsuseda do Sesvetskog Kraljevca i analizirati mogućnost gradnje lakotračne željeznice.
I tada smo čuli još jedno od neispunjenih ideja Bandića:

– Uvjeran sam da ćemo ta četiri projekta uspjeti realizirati do 2015. godine.

Naglasio je Bandić da će se prije gradnje tunela morati usuglasiti stavovi s obije strane ‘brega’ aludirajući na kritike koje su zbog tunela došle iz općina Krapinsko-zagorske županije.
Sjeverna ili tzv. zelena tangenta, koja srećom nije nikada realizirana, trebala je biti duga 27 kilometara i procijenjena vrijednost izgradnje bila je 327 milijuna eura, ali u to nisu uračunate procjene koliko bi još stajalo devet čvorova i cesta koje bi omogućile spajanje na nju iz grada. S izgradnjom tunela, otišla je cifra na više od 1,1 milijarde eura.

Kako i na sjevernoj, tako i na južnoj, zagrebačkoj strani, cesta bi prolazila kroz Park prirode Medvednica, a promet se ne bi rasteretio. Sve bi stajalo ogroman novac, a kada autobusna linija Krapina – Zagreb nije isplativa, gdje će onda i jedan tunel?

Čini se da je Bandić sa svojom izjavom samo htio pridobiti neodlučne Zagorce u svoju stranku.

Nakon saborske zastupnice Marije Puh i načelnika Radoboja Anđelka Topolovca, prošlog su tjedna Bandićevu stranku ojačali načelnici Velikog Trgovišća i Stubičkih Toplica, Robert Greblički i Josip Beljak, te dogradonačelnik Donje Stubice Luka Grabušić.
A nakon skidanja prašine s projekta tunela, naći će se još poneki koji će mu povjerovati.

PODIJELI